Partner serwisu
Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025
fot. Comac media
COMAC planuje, aby linie montażu końcowego w 2025 roku opuściło 50 C919. Chiński producent samolotów chce dostarczyć klientom (rodzimym liniom lotniczym) co najmniej 30 nowych maszyn.

C919 wszedł do komercyjnej służby w 2023 roku, będąc obecnie eksploatowanym przez trzy główne chińskie linie lotnicze – Air China, China Eastern Airlines i China Southern Airlines. Kamieniem milowym dla COMAC-a był 1 stycznia, kiedy przewoźnik z Szanghaju rozpoczął realizację rejsów do Hongkongu samolotem rodzimej produkcji, co oznaczało pierwszy komercyjny lot tego typu samolotu poza Chinami kontynentalnymi.

Konkurent Airbusa i Boeinga z Państwa Środka dostarczył klientom dopiero 16 sztuk C919, zbierając zamówienia na ponad 1 000 takich samolotów. Maszyny do tej pory zamówili rodzimi przewoźnicy, lecz producent ma nadzieję, że w tym roku uda się przekazać samolot pierwszym niechińskim liniom lotniczym. Odbiorcą będzie najprawdopodobniej operator z Azji Południowo-Wschodniej.

Ambicje COMAC-a na 2025 rok są dość wygórowane, bo firma chce wybudować co najmniej 50 samolotów (plan docelowy to 54 jednostki) typu C919, dostarczając liniom lotniczym co najmniej 30 maszyn. Zgodnie z prognozą wzrostu: w 2028 roku wszystkie linie montażu końcowego mają być operacyjne, a COMAC chce produkować rocznie 128 samolotów, aby przełamać duopol koncernów ze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Francji. Tak ambitne cele produkcyjne wynikają ze strategii Pekinu, która zakłada, że do 2031 chińskie linie lotnicze będą operować flotą co najmniej 100 samolotów rodzimej produkcji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Pasażer i linie lotnicze

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Piotr Bożyk 25 stycznia 2025

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Technik i LOT rozszerzają współpracę MRO o silniki CFM LEAP

Biznes i przemysł

Zobacz również:

COMAC chce wejść do Europy

Biznes i przemysł

COMAC chce wejść do Europy

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2025

Kolejne zamówienia samolotów COMAC C909 i 919

Biznes i przemysł

Kolejne zamówienia samolotów COMAC C909 i 919

Piotr Bożyk 17 listopada 2024

COMAC C919 na testach na płaskowyżu Qinghai-Xizang

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Pasażer i linie lotnicze

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Piotr Bożyk 25 stycznia 2025

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Technik i LOT rozszerzają współpracę MRO o silniki CFM LEAP

Biznes i przemysł

Zobacz również:

COMAC chce wejść do Europy

Biznes i przemysł

COMAC chce wejść do Europy

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2025

Kolejne zamówienia samolotów COMAC C909 i 919

Biznes i przemysł

Kolejne zamówienia samolotów COMAC C909 i 919

Piotr Bożyk 17 listopada 2024

COMAC C919 na testach na płaskowyżu Qinghai-Xizang

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5